تاریخچه

اواخر سال ۱۳۹۲ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با پیشنهاد دکتر مهدی هنرمند و دکتر مهدیه حسینجانی زاده تصمیم به راه‌اندازی انجمن شد. اولین جلسه در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ با حضور آقایان دکتر حجت‌اله رنجبر، دکتر علی اسماعیلی، دکتر هنرمند و خانم دکتر حسینجانی زاده برگزار شد.
در جلسه مذکور برخی از اساتید که در زمینه سنجش از دور زمین شناختی فعالیت داشتند به عنوان هیات موسس معرفی شدند و رایزنی‌هایی لازم با آنها انجام شد. اعضای هیات موسس دکتر علی اسماعیلی، دکتر مهدیه حسینجانی زاده، دکتر حجت اله رنجبر، دکتر کاظم رنگزن، دکتر پرویز ضیائیان فیروزآبادی، دکتر فریبرز قریب، دکتر کاظم علوی پناه، دکتر محمدرضا ملک، دکتر مجید هاشمی تنگستانی، دکتر مهدی هنرمند می‌باشند. در دومین جلسه که در خرداد ماه برگزار گردید خانم دکتر حسینجانی زاده به عنوان نماینده انجمن انتخاب گردید و مقرر شد تا کلیه مدارک مربوط به اعضای هیات موسس جمع‌آوری و فرم‌های مربوطه تکمیل گردند. پس از تکمیل پرونده، مدارک مهرماه ۱۳۹۳به کمیسیون انجمن‌های علمی ارسال گردید تا در کمیسیون مطرح شوند.
پس از چندین دور مذاکره و بیان دلایل توجیهی انجمن، سرانجام در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۵ با تاسیس انجمن موافقت به عمل آمد. بدنبال آن عضوگیری اولیه انجام و اولین مجمع عمومی این انجمن در ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ با فراخوان عمومی در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات و اطلاع رسانی از طریق سایت‌های اینترنتی مختلف تشکیل گردید. پس از طی مراحل قانونی و اداری مجوز فعالیت انجمن در ۳ تیر ۱۳۹۶ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر گردید و در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری کرمان به شماره ثبت ۱۸۳۹ و شناسه ملی ۱۴۰۰۷۲۸۸۴۸۳ به ثبت رسید.